Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Šikana a zdravý životní styl
DUŠKOVÁ, Ivona
Ve své bakalářské práci se zabývám souvislostmi mezi agresivitou dětí ve škole a jejich zdravým životním stylem. V teoretické části je věnována pozornost problematice šikany ve škole, jaké jsou její projevy, co je její příčinou, vývojová stadia šikany. Dále se ve své práci zabývám osobnostními charakteristikami agresora a jak s ním pracovat. Dotýkám se také pojmu zdraví, jeho determinanty a následně faktory, které mohou zmírňovat projevy agresivity u dětí z pohledu zdravého životního stylu, jako je například pohybové aktivity ve škole, cviční jógy, vegetariánství. V poslední části teorie se zmiňuji o Projektu {\clqq}Škola podporující zdraví``, jaké jsou jeho cíle, úkoly{\dots}Zmiňuji se také o novém předmětu na základních školách Výchova ke zdraví. Praktická část se skládá z dotazníkového šetření, jehož účelem je zjistit, jaké mají žáci vůbec povědomí o šikaně. Zda se s ní již setkaly. Ba dokonce zda se oni sami nestali obětí šikany. Jaké jsou důvody agresivního chování dětí již na základních školách. Dotazník byl rozdán na základní škole v Jindřichově Hradci a na základní škole v Českých Budějovicích a to z důvodu zjištění rozdílu ve výskytu šikany mezi krajským městem a městem s menším počtem obyvatel. Z provedeného dotazníku jsem zjistila, že žáci na základních školách mají již povědomí o šikaně. Někteří z nich se již sami stali obětí agresivního chování svého spolužáka. Dále také bylo dotazníkovým šetřením zjištěno, že agresoři nebyli ve většině případů potrestáni. Z průzkumu je také patrné, že výskyt šikany na obou školách je téměř vyrovnaný.
Agresivita, agrese
Matesová, Radka ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá agresí a agresivitou v životě člověka, jejími druhy, spouštěči. Podrobněji se zaměřuje na některé formy agresivního chování jako je šikana, týrání, rasismus, antisemitismu. Vymezuje je jako pojmy, popisuje jejich následky a možná řešení. V samotném závěru nabízí soubor her, metod a cvičení pro tlumení agresivity žáků ve škole, z nichž některé jsou v přílohách doplněny o fotografie, a výsledky jednoduchého dotazníku na téma agresivní chování na základní škole v regionu Mladoboleslavsko.
Sociálně patologické jevy na střední odborné škole a možnosti jejich řešení
Vlková, Kateřina ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Chrdlová, Michaela (oponent)
Diplomová práce s názvem Sociálně patologické jevy na střední odborné škole a možnosti jejich řešení se v teoretické části kromě základní terminologie spojené s danou problematikou zabývá rizikovými projevy chování mezi současnou mládeží a stručně představuje sociálně patologické jevy, které se na zkoumané škole za poslední dva roky nejčastěji vyskytovaly. Popsány jsou i další sociálně patologické jevy mezi současnou mládeží. S danou tematikou nesporně souvisí období adolescence, které je z mnoha důvodů nazýváno krizovým a ve kterém se nachází většina studentů středních škol. Tato kapitola je vzhledem ke své důležitosti podrobně propracována. V teoretické části práce jsou rovněž představeny rozdíly ve výskytu sociálně patologických jevů mezi pohlavími. V diplomové práci je dále objasněn systém primární prevence v České republice, důležitost rodinného a školního prostředí a vliv vrstevnické skupiny na zdravý rozvoj osobnosti. Závěrem teoretická část přibližuje alespoň některé z aktuálních trendů v prevenci a řešení sociálně patologických jevů na školách. V empirické části je představena škola - Střední odborná škola managementu a služeb, s.r.o. (Schulhoffova 844, Praha 4), na které byla provedena výzkumná sonda, pomocí které je mapován výskyt vybraných sociálně patologických jevů u studentů. Výzkumná...
Projevy šikany u dětí na 2. stupni ZŠ
Landová, Renata ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Pekárková, Anna (oponent)
Diplomová práce Projevy šikany u dětí na druhém stupni ZŠ je soustředěna na šikanu, její formy, projevy a pozornost je věnována taktéž její novější formě - kyberšikaně. Snahou práce je podívat se na tento patologický jev více z pohledu oběti, zamýšlím se nad kořeny agresivity a šikany, významnou část práce věnuji agresorům a obětem šikany. Cílem mé diplomové práce je zjistit, jakými způsoby se oběť vyrovnává s útoky agresora. Zjistit způsoby a zároveň i možnosti, které je možno použít při vyrovnávání se s následky šikany. Pomocí metody rozhovoru s odborníky - výchovní poradci na ZŠ a psycholog pedagogicko- psychologické poradny hledám odpovědi na svou empirickou otázku. Jako doprovodnou metodu výzkumu jsem využila kazuistiku. Závěr práce obsahuje celkový souhrn získaných poznatků, jež by se mohly využít v praxi při následné práci s oběťmi šikanování. KLÍČOVÁ SLOVA šikana, kyberšikana, oběť, agresor, intervence, represe, prevence
Vliv sociálního klimatu ve třídě na kvalitu integrace žáka s handicapem
Svobodová, Ilona ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
A KLÍČOVÁ SLOVA Diplomová práce pojednává o vlivu klimatu školní třídy, který souvisí a ovlivňuje úspěšnost integrace žáka s handicapem do běžné školy. V této spojitosti jsou vymezeny základní pojmy, které se problematiky týkají, "třídní klima" a "integrace". Práce se hlouběji zabývá jednotlivými typy handicapů, analyzuje podstatu různých handicapů a specifických vzdělávacích potřeb v promítnutí do sociálních vztahů. Dále se zabývá subjektivitou pojmu "úspěšnost integrace". V diplomové práci je dále řešena problematika sociálního statusu žáka s postižením v rámci třídního kolektivu, problematika sociálních vztahů a úloha pedagoga v celé problematice integrace. Empirické šetření je orientováno narativním přístupem, stěžejní metodou je narativní rozhovor, jenž velmi dobře dokáže zachytit autobiografickou zkušenost respondentů. Každý narativní rozhovor je interpretován a doplněn narativní rekonstrukcí jádrového vyprávění. Klíčová slova: - klima školní třídy - integrace a inkluze - žák se speciálními vzdělávacími potřebami - handicap, postižení - úspěšnost školní integrace - rodina - škola - pedagog - šikana - vrstevnické vztahy - diagnostika klimatu školní třídy - narativní přístup - narativní rozhovor
Agresivita, agrese
Matesová, Radka ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá agresí a agresivitou v životě člověka, jejími druhy, spouštěči. Podrobněji se zaměřuje na některé formy agresivního chování jako je šikana, týrání, rasismus, antisemitismu. Vymezuje je jako pojmy, popisuje jejich následky a možná řešení. V samotném závěru nabízí soubor her, metod a cvičení pro tlumení agresivity žáků ve škole, z nichž některé jsou v přílohách doplněny o fotografie, a výsledky jednoduchého dotazníku na téma agresivní chování na základní škole v regionu Mladoboleslavsko.
PREVENCE SOCIÁLNĚ PATOLOGICKÝCH JEVŮ NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE
ILLYOVÁ, Lenka
Diplomová práce "Prevence sociálně patologických jevů na základní škole" se zabývá problematikou těchto jevů, a to s důrazem na teoretická východiska. Práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. V teoretické části jsou charakterizovány základní pojmy a rozebrány jednotlivé sociálně patologické jevy. Dále je v teoretické části možné nalézt možné příčiny vzniku těchto jevů či preventivní opatření. V praktické části byla provedena případová studie Gymnázia v Prachaticích, jejíž součástí je také dotazníkové šetření určené nejenom pro žáky této školy, ale i pro vyučující.
Problematika šikany z pohledu školních metodiků v Českých Budějovicích
SVOBODOVÁ, Vendula
Tématem celé práce byla šikana. Přesný název práce zní: Problematika šikany z pohledu školních metodiků v Českých Budějovicích. Cílem práce bylo zjistit, znalosti školních metodiků v problematice šikany, dále účelnost řešení, plnění minimálního preventivního programu a efektivitu primární prevence. Současný stav byl čerpán z odborné literatury. Je v něm popsána šikana, její vývojová stádia, formy, oběť, agresor, postupy řešení, primární prevence, funkce školního metodika, minimální preventivní program. V práci byl použit kvalitativní výzkum, kde nástrojem sběru dat byl polostandardizovaný rozhovor. Rozhovor obsahoval 39 otázek, které se týkaly šikany, výskytu šikany na základních školách, minimálního preventivního programu a primární prevence. Výzkumný vzorek tvořilo 5 školních metodiků ze základních škol v Českých Budějovicích. Z výzkumu vyplynulo, že respondenti nemají dostatečné odborné informace týkající se problematiky šikany. Neznají přesné definice šikany, její vývojová stádia a hlavní zásady pří řešení šikany. Pozitivum je, že respondenti potvrzují výskyt šikany na jejich škole. Znamená to, že se neotáčí k tomuto problému zády. Respondenti vědí, co je minimální preventivní program a řídí se jím. Primární prevence je podle nich nedostatečná. Z výsledků vyplynula nutnost dalšího vzdělávání školních metodiků v problematice šikany. Dále také potřeba více efektivních primárních prevencí. Tato práce může být v praxi využita pro získání, či doplnění odborných znalostí týkajících se problematiky šikany. Díky popsanému postupu řešení šikany může být také použita jako instruktáž.
Výskyt sociálněpatologických jevů mezi mládeží z pohledu žáka a učitele
FIALOVÁ, Michaela
Bakalářská práce pojednává o sociálně patologických jevech mezi mládeží z pohledu žáka a učitele na středním odborném učilišti a gymnáziu. Teoretická část je zaměřena na výskyt a prevence sociálně patologických jevů. Ústřední bod práce tvoří praktický výzkum, který byl prováděn pomocí dotazníkové metody. Cílem tohoto výzkumu bylo zjištění, do jaké míry se žáci a učitelé setkávají se sociálně patologickými jevy a do jaké míry mají žáci se sociálně patologickými jevy zkušenosti.
Šikana na středních odborných školách v okrese Kroměříž
VITOŠOVÁ, Andrea
ABSTRAKT Šikana je v dnešní době stále aktuálnějším pojmem a je považována za nejzávažnější negativní jev současného školství. Ve své zárodečné formě se vyskytuje prakticky na všech typech škol. Současná šikana vykazuje oproti minulosti alarmující znaky. Jde zejména o zvyšující se počet šikany na školách, snížení věkové hranice pachatelů a o nárůst agresivity a brutality těchto činů. Šikana je problémem komplexním a celospolečenským. Je definována jako jakékoliv chování, jehož záměrem je ublížit, ohrozit nebo zastrašovat jiného žáka, případně skupinu žáků. Je to cílené a obvykle opakované užití násilí jedincem nebo skupinou vůči jedinci či skupině žáků, kteří se neumí nebo z nejrůznějších důvodů nemohou bránit. Zahrnuje jak fyzické útoky v podobě bití, vydírání, loupeží, poškozování věcí druhé osobě, tak i útoky slovní v podobě nadávek, pomluv, vyhrožování či ponižování. Může mít i formu sexuálního obtěžování až zneužívání. Šikana se projevuje i v nepřímé podobě jako nápadné přehlížení a ignorování žáka či žáků třídní nebo jinou skupinou žáků. Nebezpečí šikany spočívá především v jejich následcích na duševní a tělesné zdraví. Tyto následky mohou být velmi vážné a celoživotní. Proto je třeba šikanu nepodceňovat a účinně proti ní bojovat. Cílem diplomové práce bylo zmapovat výskyt a závažnost šikany na středních odborných školách v okrese Kroměříž. Domnívám se, že cíl práce byl splněn. Provedeným výzkumem se měly potvrdit či vyvrátit stanovené hypotézy, které zní: H1: Šikana se na středních odborných školách v okrese Kroměříž vyskytuje. H2: Většina případů šikany na středních odborných školách v okrese Kroměříž není závažného charakteru. H3: Většina pachatelů šikany má i kázeňské problémy. H4: Pachatelé šikany jsou častěji chlapci než dívky. Hypotéza H1 byla potvrzena. 66 % studentů středních odborných škol v okrese Kroměříž se již někdy setkalo s šikanou a 21 % studentů se s šikanou setkalo přímo v současné škole. Hypotéza H2 byla potvrzena. Nejčastější formou šikany bylo slovní napadání, ponižování a pomluvy. Hypotéza H3 byla vyvrácena. Výzkum neprokázal, že šikanující mají i kázeňské problémy. Hypotéza H4 byla potvrzena. Z výzkumu vyplynulo, že pachatelem šikany jsou častěji chlapci a to v 60 % případů. Výzkum také poukázal na problém oznámení šikany a jejího řešení. Šikana bývá často neoznámena nebo oznámena, avšak neřešena. Dále se zaměřil na problematiku boje středních škol proti šikaně. Pouze 8 % studentů se domnívá, že jejich škola nějak účinně bojuje proti šikaně a celých 61 % studentů vůbec neví, zda jejich škola nějak bojuje proti šikaně. Proto bych doporučila školám klást větší důraz na komunikaci se studenty o tomto sociálně patologickém jevu a na preventivní akce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.